موتور دانکر آلمان

Encoder انکودر موتور

انکودر (Encoder) یکی از تجهیزات الکترومکانیکی است که در انواع ماشین آلات صنعتی استفاده می گردد. به بیان ساده تر، انکودر تجهیزی است که حرکت دورانی یا خطی را به سیگنال دیجیتالی ۰ یا ۱ تبدیل می کند.

Motor موتور

در واقع موتور قلب، درب اتوماتیک شیشه‌ای به شمار می‌آید. برندهای مختلفی در بازار وجود دارند که در حوزه طراحی و تولید موتور درب اتوماتیک شیشه ‌ای فعالیت می‌کنند که یکی از آن‌ها موتوردانکر آلمان است.

Gear Box گیربکس

موتور دانکر آلمان دارای یک گیربکس قوی است که از آهن و برنز ساخته شده است. طراحی هوشمند موتور دانکر از دیگر مشخصات فنی آن است که سبب شده تا چندین درجه از یک موتور درب اتوماتیک شیشه ای معمولی بالاتر باشد

موتور دانکر آلمان

موتور دانکر یکی از پرکاربردترین موتورهای بکار رفته در  درب های شیشه ای اتوماتیک در تمام دنیا است. شرکت دانکر با بیش از ۵۰ سال سابقه،  امروز  یکی از بزرگترین شرکت های  بنام در تولید موتور در جهان است.
علت بکارگیری موتور دانکر در سیستم های با تردد بالا استفاده از مواد اولیه عالی در ساخت آن است. هنگامی که شما قصد خرید یک سیستم را دارید، باید این نکته را در نظر داشته باشید که در تولید آن چه تکنولوژی بکار رفته است. مطمئن ترین راه، اعتماد به برندهای معتبر جهانی است.
سیستم هایی که کمترین استهلاک را دارند، پاسخگوی هزینه خرید آن محصول خواهند بود یعنی اگر شما سیستم درب اتوماتیک شیشه ای خوب خریداری کنید که در آن از موتور دانکر استفاده شده باشد، بین ۳ تا ۵ سال این دستگاه توسط با کارایی بهینه و صرفه جویی در مصرف انرژی، مبلغ پرداخت شده توسط شما را جبران خواهد کرد ، بنابراین استفاده از این دستگاه کاملا به نفع شما خواهد بود.

ابعاد موتور دانکر آلمان

گزینه های مناسب در بین مدل های متعدد موتورهای دانکر در درب های شیشه ای اتوماتیک، دو مدل ثابت ۲۵۶۳  و  ۵۵۶۳   هستند که هر کدام از این دو با ولتاژهای متنوع و آمپرهای متفاوت تولید و در اختیار سازندگان مطرح درب های شیشه ای قرار دارند.
با توجه به اینکه در طراحی و ساخت این دو مدل موتور دانکر یعنی ۲۵۶۳ و ۵۵۶۳ تقریبا یک ولتاژ و یک آمپر بکار است؛ فلذا سازندگان معتبر جهانی در صنعت درب شیشه ای اتوماتیک تمایل بیشتری به بکارگیری موتورهای ۵۵۶۳ دارند و این مدل از موتور های دانکر بیش ترین درخواست را در ساخت اپراتور درب های شیشه ای اتوماتیک دارد چراکه موتور ۵۵۶۳ با توجه به بازدهی بالا و قدرتی بیشتر، توانسته نظر تولیدکنندگان را بیشتر معطوف به خودکند و این به آن خاطر است که با ولتاژ و آمپر ورودی یکسان ، خروجی بالاتری دارد.
تنها مزیت موتور ۲۵۶۳ نسبت به موتور ۵۵۶۳، کوچک تر بودن ابعاد آن است که در دستگاه هایی که محدودیت فضا در اولویت است از این ابعاد موتور استفاده می کنند.
جهت دریافت قیمت انواع موتور دانکر و مشاوره خرید با ما تماس بگیرید

• ولتاژ اسمی UN(VDC):
 ولتاژ DC است که به عنوان مخفف الکترونیک، ولتاژ سیستم تامین اطلاق می شود. تمام داده های دارای امتیاز در کاتالوگ های ما با اشاره به این ولتاژ است. کاربردهای موتوری ، با این حال ، به این ولتاژ محدود نمی شود.
• جریان مجاز: IN(A)
جریان گرفته شده از یک منبع DC زمانی که موتور در گشتاور مجاز عمل می کند.
• گشتاور مجاز: MN (Ncm)
گشتاور ی است که می تواند, در دمای محیط از 20 درجه سانتی گراد توسط موتور تولید,شده وبه طور مداوم کار کند.
• سرعت مجاز : nN(min-1)
سرعت موتور هنگامی که در گشتاور مجاز عمل می کند.

• گشتاور اصطکاک: MR(Ncm)
آستانه گشتاوری است که نیاز به غلبه بر آن ، در شرایط بدون – توان باید حرکت کند (فقط برای موتورهای G/GR مشخص شده است – مربوط به موتورهای خود-قفل)
• گشتاور نگهداری MA(Ncm):
حداکثر گشتاوری که در سرعت صفر تولید می شود.در برخی موارد این گشتاور یک مقدار تئوری است، بعنوان مثال اگر الکترونیک یکپارچه گشتاور را محدود کند و یا اگر موتور در جریان پایینتر مغناطیس زدایی شود.آنگاه ، حداکثر مقدار ممکن مشخص شده است.
• سرعت بدون بار (rpm):
سرعتی است که اگر ولتاژ اسمی مربوطه به موتوری بدون بار مکانیکی اعمال شود به آن سرعت می رسد.

• توان مجاز PN(W):
قدرت خروجی  است که موتور می تواند به طور مداوم تولید; این توانی است که از سرعت و گشتاور مجاز محاسبه می شود.

• حداکثر توان خریوجی Pmax(W):
طبق تعریف برابر است با حداکثر قدرت خروجی مکانیکی موتور که می تواند در ولتاژ نامی تولید کند. این قدرت تنها می تواند برای یک دوره محدود تولید شود.

• ثابت گشتاور Ra (N/A) :
نشان دهنده همبستگی بین جریان ورودی و گشتاور خروجی است.

• مقاومت اتصال Ra(Ω):
مقاومت اهمی نمونه اتصال فاز به فاز ( موتورهای BG) و یا بین (+) و (-)(موتورهای G / GR)

• اندوکتانس اتصال La(mH) :
اندوکتانس معمول اتصال فاز به فاز (موتورهای BG ) یا بین (+) و (-) موتورهای G / GR)
• جریان پیک Imax (A) :
حداکثر جریان الکترونیک یا موتورهای با الکترونیک انتگرالی

• جریان راه اندازی (یا جریان شروع) Imax(A) :
جریان مورد نیاز برای تولید گشتاور راه اندازی یا شروع. برای موتورهای با مدارات الکترونیکی، جریان شروع ممکن است بالاتر از جریان  پیک مجاز باشد.

• گشتاور چرخشی اینرسی JR (gcm2):
گشتاور اینرسی روتور عاملی است که خواص پویای یک موتور را تعیین می کند.

• وزن موتور mM (kg) :
وزن موتور بدون گیربکس و کابل اتصال.
• منحنی سرعت (آبی) :
این منحنی مشخصه سرعت را در ولتاژ ثابت نشان می دهد. نقاط پایانی آن سرعت بدون بار n0 (5)  و شروع گشتاور راه اندازی نظری  MA (4)  می باشد.

• منحنی جریان (مشکی):
منحنی جریان رابطه بین جریان و گشتاور را نشان می دهد. نقاط پایان آن جریان  بدون بار I0 (7)   و جریان شروع یا راه اندازی  IA (6) است.

• منحنی بهره وری یا راندمان (سبز) η
بهره وری رابطه بین  توان خروجی مکانیکی و توان الکتریکی ورودی است. منحنی نشان می دهد بهره وری با موتور در شرایط سرد; همانطور که موتور گرم می شود ، منحنی بر این اساس تغییر می کند.
• گشتاور مجاز MN ; گشتاور راه اندازی Mmax
گشتاور مجاز (قرمز) محدوده  منطقه عملیات مستمر (آبی سایه دار) است. در منطقه بین گشتاور مجاز و حداکثر گشتاور مجاز, موتور تنها باید به طور متناوب مورد استفاده قرار گیرد (نارنجی سایه دار). شرایط عملیاتی بالای  حداکثر گشتاور مجاز مغناطیس زدایی از آهنرباهای دائمی را نتیجه می دهد (قرمز سایه دار).

گیربکس

گشتاور تعیین شده  گیربکس های محفظه فلزی  مبنای طول عمر معمولی ۳۰۰۰  ساعته عملکرد موثر  درسرعت ورودی ۳۰۰۰ rpm  و  متناظر با حالت عملکرد تعیین شده می باشد. در عمل ، این مقدار ممکن است به طور قابل توجهی ، بسته به درجه حرارت ، گشتاور شتاب و زمان و نیروهای تاثیر گذار از خارج ، و غیره ، به بالا یا پایین منحرف شود.

هنگام اندازه گیری ترکیب گیربکس موتوری ، ما باید اطمینان حاصل کنیم که گشتاور  گیربکس از حد تعیین شده تجاوز نمی کند. این مهم  برای گشتاور نامی و همچنین برای گشتاور شتاب مهم است. در صورتی که یک گشتاور  پیک رخ دهد ،گشتاور توقف اضطراری ME-Stop   نباید به آن ملحق شود.

موارد قابل اجرا عبارتند از :
MN-Mo x i x ηGe ≤ MN-Ge
MAcc-Mo x i x ηGe ≤ MAcc-Ge
MN-Mo  = گشتاور نامی موتور
i  = نسبت گیربکس
ηGe =     بهره وری گیربکس
MN-Ge  = گشتاور نامی گیربکس
MAcc-Mo  = گشتاور شتاب موتور
MAcc-Ge  = گشتاور شتاب گیربکس

بر اساس محاسبات ممکن است لازم باشد گشتاور موتور را با محدود کردن جریان موتور ، به منظور آوردن آن به محدوده مشخص شده کاهش دهد. یکی دیگر از گزینه است برای اضافه کردن یک جفت به خروجی شفت از جعبه دنده و در نتیجه مطمئن شوید که گیربکس غیرمنتظره نیست.

ابعاد درایو :

در طیف گسترده ای از محصولات دانکر موتور ، شما درایو مناسبی برای تقریبا هرمحدوده مورد نیاز توان 1 تا 4000 وات را خواهید یافت.